Archiwum

26. 9. 2023 • 6 minut czytania

Każda firma jest inna. Każda wykorzystuje inne procesy oraz posiada inne potrzeby. Dlatego czymś naturalnym i logicznym jest, że każda z nich ma własny sposób na tworzenie strategii szkoleniowej pracowników. Jeśli właśnie stoisz przed podobnym „zadaniem”, mamy dla Ciebie inspirację. Dowiesz się, co teoria mówi o strategii L&D, zajrzymy również do „kuźni edukacyjnej” firm Nestlé Česko i Slevomat, zaoferujemy Ci wyłączny wgląd do planowania rozwoju i szkoleń pracowników w powyższych firmach.

19. 9. 2023 • 9 minut czytania

Pokolenie urodzone ok. 2000 roku powoli wchodzą na rynek pracy. Już za dwa lata będą stanowić 27% populacji w wieku produkcyjnym. Czego oczekują od swojej kariery? Co myślą na temat szkoleń oraz jak powinni z nimi pracować ich pracodawcy?

12. 9. 2023 • 5 minut czytania

Uniwersalna i cudowna instrukcja dot. szkolenia pracowników nie istnieje. Małe firmy mają zupełnie inne potrzeby szkoleniowe niż wielkie korporacje, inne priorytety posiadają zakłady produkcyjne a inne firmy świadczące usługi. Ale ich wspólnym mianownikiem jest fakt, że jeśli chcą się rozwijać, poprawiać swoją konkurencyjność, muszą dołożyć maksymalnych starań, aby również ich pracownicy się rozwijali. Firmy, które nie docenią wagi rozwoju pracowników, prędzej czy później mocno odczują negatywne skutki takiego podejścia. Jakie są skutki takiego podejścia oraz jakie są pierwsze oznaki, że zaniedbano rozwój pracowników lub środki na ich edukację zostały mocno ograniczone?

27. 5. 2023 • 4 minuty czytania

Im bardziej zmotywowany uczeń, tym lepsze wyniki w nauce. Zasada ta dotyczy również rozwoju pracowników. Menedżerowie z działu Learning and Development (L&D) odpowiedzialni za szkolenia pracowników zachodzą w głowę jak najlepiej zmotywować pracowników do nauki. Z badań wynika, że jedną z najbardziej sprawdzonych metod jest zaoferowanie pracownikom szkoleń z takimi treściami, które wykorzystają w swojej pracy.

26. 5. 2023 • 7 minuty czytania

Każdy z nas miał w podstawówce ucznia w klasie, który nie potrafił usiedzieć bez ruchu. Ciągle się wiercił i przekładał coś w dłoniach, czym nie zyskiwał sympatii nauczycieli. Taki typ osoby oraz sposób koncentracji ma swoją nazwę. Trenerzy w firmach zaś powinni wiedzieć, że istnieją różne typy uczniów oraz liczyć się z tym, że każdemu odpowiada inny styl uczenia się.

25. 5. 2023 • 6 minuty czytania

„Mentoring”, jako forma edukacji, znany i stosowany jest już od tysiącleci – w sporcie, w sztuce oraz w każdej innej dziedzinie ludzkiej aktywności. Fundamentem mentoringu jest relacja pomiędzy mentorem a uczniem, w której doświadczony nauczyciel przekazuje uczniowi mądrość życiową oraz swoją wiedzę (know-how). Obecnie firmy wykorzystują nowoczesne formy mentoringu jako część swojej strategii Learning & Development. Dobrze wypracowana strategia może w znaczący sposób wesprzeć rozwój pracowników, poprawić ich zadowolenie, a w efekcie również obniżyć ich rotację. Jak wygląda mentoring w praktyce oraz jak możesz go z sukcesem wdrożyć w swojej firmie?

24. 5. 2023 • 6 minuty czytania

Komunikacja w firmie odgrywa kluczową rolę. Dotyczy to również sytuacji, kiedy Twoi pracownicy mają bezpośredni kontakt z anglojęzycznymi klientami. Twoi menedżerowie, sprzedawcy czy marketerzy mogą być fenomenalnymi specjalistami. Jednak kiedy hamuje ich brak znajomości języka, stosują niezrozumiałe zwroty w komunikacji pisemnej, pojawia się problem – dla Twojego klienta i Twojego biznesu. Istnieje jednak sprawdzona strategia, dzięki której możesz długoterminowo poprawiać znajomości języka angielskiego wszystkich kluczowych pracowników.

23. 5. 2023 • 6 minuty czytania

Temat zdrowia psychicznego jest coraz bardziej obecny z sferze publicznej, pośród szkoleń firmowych również. Firmy coraz częściej oferują szkolenia z zakresu higieny psychicznej, jako element rozwoju pracowników. Niestety na tym etapie wsparcie równowagi psychicznej pracownika się kończy. Firmy co prawda uczą swoich pracowników, jak radzić sobie ze stresem na poziomie indywidualnym, jednak nie podejmują prób ograniczenia stresu w miejscu pracy. Takie firmy w oczach pracowników mogą sprawiać wrażenie z lekka obłudnych. Jak zatem skutecznie szkolić pracowników z zakresu higieny psychicznej i nie być hipokrytą?

22. 5. 2023 • 4 minuty czytania

Może nie mają identycznych poglądów, nie pracują według identycznych schematów, nie osiągają identycznych wyników jak ich starsi koledzy. Jednak kiedy zrozumiesz ich sposób myślenia, czego potrzebują i co ich motywuje, możesz zamienić utalentowanych milenialsów w „firmowe złoto”.

21. 5. 2023 • 5 minuty czytania

Ostatnie badanie LMC z 2022 roku pokazuje jednoznacznie: ponad 70% firm dba o kondycję psychiczną swoich pracowników bardziej na płaszczyźnie indywidualnej lub interpersonalnej. Jedna czwarta firm w ogóle nie dba o dobrostan psychiczny swoich pracowników. Przy czym trudne wydarzenia ostatnich lat coraz częściej zbierają żniwa w miejscach pracy. Podstawową obroną i sposobem jak nie dopuścić do sytuacji, w której nasi pracownicy opadają z sił jednocześnie rozpędzając lawinę bardzo kosztownych działań naprawczych, jest posiadanie strategii prewencyjnej. Właśnie tego typu prewencja będzie kluczowym zadaniem specjalistów HR i L&D.

20. 5. 2023 • 5 minuty czytania

W swoim komputerze z pewnością znajdziesz ikonę z literką X. Excel jest jednym z najbardziej rozpowszechnionych programów na świecie. Jednak niewiele osób potrafi w pełni wykorzystywać jego możliwości. A przecież to bardzo praktyczny program, który nieustannie odpowiada na nowe potrzeby użytkowników. Obiektywnie patrząc to jedno z najlepszych analitycznych narzędzi dla menedżerów, strategów czy specjalistów ds. marketingu. Ale nie tylko dla nich.

16. 3. 2023 • 4 minuty czytania

Pewnie myślisz, że termin „blended learning” to kolejny trend, który powstał głównie dla poszerzenia słownika menedżerów HR – nie do końca tak jest. Kształcenie mieszane (czasami też kształcenie hybrydowe) jest naturalnym krokiem rozwojowym, który satysfakcjonuje zarówno pracodawców jak i pracowników.

15. 3. 2023 • 5 minuty czytania

Doszkalanie swoich pracowników do nowych ról zawodowych oraz obsadzanie nimi wolnych stanowisk to jeden ze sposobów w jaki rekruterzy radzą sobie z brakami kadrowymi. Jednak kształcenie pracowników może mieć różny cel. W zależności od tego, w jakim kierunku powinien rozwijać się pracownik rozróżniamy trzy podstawowe koncepcje rozwoju: upskilling, reskilling oraz crossskilling. Pokażemy Ci jak wyglądają w praktyce owe trzy koncepcje oraz w jaki sposób wdrażają je do swoich programów szkoleniowych cztery krajowe firmy.

8. 3. 2023 • 6 minuty czytania

„Soft skills” to po polsku kompetencje miękkie. Sporo się o nich mówi, jednak mało kto wie jak je efektywnie włączyć do strategii szkoleniowej pracowników. Zdarza się nader często, że rutynowo handlowców wysyła się na tradycyjne szkolenia sprzedażowe a menedżerów na szkolenia leadershipowe. W takim działaniu brakuje refleksji i odpowiedzi na podstawowe pytanie, czy wiedza nabyta podczas szkolenia przyda im się w pracy? Przy właściwym zarządzaniu rozwój kompetencji może mieć istotny wpływ na kulturę firmy oraz wydajność jej pracowników. Na czym więc polega specyfika szkoleń z kompetencji miękkich i jak należy je zorganizować, aby „soft skills” na dobre zagościły w firmie?

7. 3. 2023 • 5 minuty czytania

Oczekujesz, że w tym artykule znajdziesz ciekawe i przydatne informacje? Najlepiej, żeby to był wyciąg wszystkiego co najważniejsze, możliwy do przeczytania w ciągu kilku minut (a nawet sekund). Oczekujesz treściwych, zrozumiałych i przystępnych informacji na jeden konkretny temat, które szybko i łatwo przyswoisz? To jest właśnie fundament mikronauki (microlearningu) – wiedza, która jest dostarczana w małych regularnych porcjach, przekazywana w interesujący sposób. Nie obciąża mózgu, jednocześnie sporo z przyswajanych informacji zostaje zapamiętanych na długo.

2. 3. 2023 • 4 minuty czytania

Twoi pracownicy już nie muszą się ograniczać wyłącznie do tradycyjnych szkoleń, które trwają kilka godzin lub dni. Dzięki technologiom online mogą sobie naukę rozłożyć na krótsze fragmenty. A wtedy w zależności od potrzeby oraz możliwości mogą założyć słuchawki i włączyć kurs online – wystarczy kilka minut.

1. 3. 2023 • 4 minuty czytania

Czy wiesz, że kiedy naprawiasz cieknący kran bazując na filmiku z YouTube pod hasłem „jak naprawić cieknący kran” to jest to właśnie nauka wg koncepcji „just-in-time”? Obecnie koncepcja ta stosowana jest nie tylko przy pracach domowych, ale również w firmach jako skuteczna metoda szkolenia pracowników. Na czym polega koncepcja uczenia się „just-in-time“, jakie korzyści może wnieść do strategii Learning & Development oraz w jaki sposób można ją z powodzeniem zintegrować z Twoim systemem szkoleniowym?

Ustawienia plików cookie